Firma reklamowa,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Firma reklamowa SPIS TREŚCI : 1. Streszczenie powykonawcze 2. Stan aktualny firmy 3. Uwarunkowania organizacyjne i prawne 4. Analiza otoczenia i wnętrza firmy 5. Założenia planu strategicznego 6. Strategia marketingowa 7. Analiza finansowa 8. Harmonogram wdrożenia planu 1. STRESZCZENIE POWYKONAWCZE Firma „ Elite „ prowadzi działalność w warunkach silnej konkurencji. Na rynku reklamowym jest wiele firm oferujących podobne usługi. Aby umożliwić firmie zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej, kadra kierownicza, w skład której wchodzą: dr naczelny i dr ds. personalnych, postawiła przede wszystkim na jakość oferowanych wyrobów, oraz na terminowe ich realizowanie. Profesjonalna kadra firmy nie jest w stanie sprostać wymaganiom stale rosnącej liczbie klientów z powodu przestarzałej technologii. Aby wyeliminować opóźnienia w dostawach zdecydowaliśmy się zainwestować w zakup nowych i lepszych urządzeń, co pozwoli na utrzymaniu stałych i pozyskanie nowych klientów. W celu realizacji naszego planu postanowiliśmy ubiegać się o kredyt inwestycyjny w Wielkopolskim Banku Kredytowym. Aby obniżyć koszty stałe dyrekcja zdecydowała się zmienić lokalizację firmy. Niniejszy dokument został sporządzony dla przedłożenia go w Wielkopolskim Banku Kredytowym w celu uzyskania środków pieniężnych w postaci kredytu w wysokości 4000zł. niezbędnego do sfinalizowania zamierzonej inwestycji ( zakup nowej technologii wytwarzania, nowych urządzeń i zmiana lokalizacji firmy ). Przeprowadzona analiza finansowa firmy wskazuje na dobrą sytuację ekonomiczną ( wysoka płynność i rentowność ) oraz zdolność spłaty zadłużenia. Przesłankami poniższego dokumentu są: · zachęta do korzystania z naszych usług · pozyskanie klientów marek konkurencyjnych · ustalenie silnej pozycji rynkowej naszej firmy · zwiększenie konkurencyjności firmy · wytworzenie wśród nabywców naszych wyrobów świadomości istnienia na rynku produktu o wyższej jakości 2. STAN AKTUALNY FIRMY Firma „ Elite „ jest firmą autorską, działającą na rynku reklamy od 6 lat. Firma powstała w Trójmieście w warunkach szybkiego i dynamicznego rozwoju działalności reklamowej. Inicjatorem i założycielem firmy jest dyrektor naczelny. Nasza firma oferuje profesjonalne usługi w zakresie całościowego opracowania kampanii reklamowej oraz strategii promocji. Tworzymy systemy całościowej identyfikacji wizualnej. Projektujemy znaki graficzne, znaki towarowe oraz opakowania i strony internetowe. Posiadamy także doświadczenie w organizowaniu przyjęć i bankietów okolicznościowych. Nasze projekty graficzne oraz fotografia reklamowa oprócz cech profesjonalizmu posiadają wartość sztuki, ponieważ są tworzone przez najlepszych specjalistów w tych dziedzinach. Ponadto firma realizuje politykę personalną, która ma celu rozwinięcie tych cech pracowników, które sprzyjają zaangażowaniu i twórczemu uczestnictwu. Firma nie szczędzi środków na kształcenie, na rozwijanie więzi pracowników z organizacją, pobudzenie ich aspiracji. Tak więc elementem gwarantującym zachowanie wysokiej jakości świadczonych przez nas usług jest przede wszystkim zespół profesjonalnych pracowników. Uzyskany wizerunek firmy rzetelnej i profesjonalnej zaowocował w niedługim czasie napływem poważnych zleceń, co przyczyniło się do wzmocnienia pozycji rynkowej naszej firmy. 3 UWARUNKOWANIA ORGANIZACYJNE I PRAWNE Nasza firma funkcjonuje jako firma cywilna w oparciu o przepisy prawa handlowego. Za zobowiązania firmy dr naczelny wraz z dr ds. personalnych odpowiada całym swoim majątkiem. Struktura udziałów kształtuje się następująco: dr naczelny posiada 70 % udziałów, pozostałe 30% należy do dr ds. personalnych. „ Elite „ jest firma małą, zatrudniającą 16 osób w oparciu o umowę o pracę na czas nieokreślony. Stanowisko dyrektora naczelnego zajmuje właściciel firmy, który odpowiada za zobowiązania firmy całym swoim majątkiem. Ponadto w firmie zatrudnione są dwie osoby na stanowiskach: dyrektor ds. personalnych i dyrektor ds.,. finansowych, kierownik pracowni graficznej, graficy, sekretarka. Przy większym zleceniu firma zatrudnia dodatkowy personel : grafików o umowę o dzieło oraz prawnika na umowę zlecenie. Struktura organizacyjna:
Opis kluczowych stanowisk pracy DR NACZELNY ZADANIA: · współpracuje z dr ds. personalnych oraz z dr ds. finansowych · planowanie ( strategiczne, taktyczne i operacyjne ) · koordynacja działań pracowników DR DS. FINANSOWYCHZADANIA: · terminowe opracowanie analiz ekonomiczno- finansowych · nadzór nad pracami inwestycyjnymi · wsparcie dr personalnego w realizacji strony finansowej zawartych umów handlowych ODPOWIEDZIALNOŚĆ: · okresowe sprawozdania finansowe · nadzór nad utrzymaniem płynności finansowej · rzetelność, prawdziwość, aktualność raportów finansowych DR DS. PERSONALNYCH: ZADANIA: · rekrutacja i selekcja ( obsada stanowisk pracy, kontakty z rynkiem pracy i z jego organizacjami ) · ocena ( ocena wyników pracowników, ocena ich możliwości rozwoju ) · wynagrodzenia ( motywacja pracowników ) · rozwój ( rozwój personelu i społecznego wizerunku organizacji ) ODPOWIEDZIALNOŚĆ: · kontakt z klientem · terminowość wykonywanego zlecenia · baza danych osobowych podwładnych · współpraca z podmiotami zewnętrznymi ( GUS, ASP ) oraz podmiotami wewnętrznymi ( zatrudniony personel) · środki i przedmioty pracy ( sprzęt graficzny ) KIEROWNIK PRACOWNI GRAFICZNEJZADANIA: · analiza projektów pod kątem ich zgodności z wymogami zleceniodawców · rozdzielenie zadań pomiędzy poszczególnych grafików · przekazanie projektów wykonanych w pracowni graficznej do drukarni · nadzór nad wykonaniem zlecenia przez drukarnię · dokonanie oceny i selekcji pomysłów grafików na wykonanie projektu · bieżąca analiza rynku reklamy ODPOWIEDZIALNOŚĆ: · terminowe wykonanie projektów · jakość wykonanych projektów · zgodność klientów ze zleceniem klienta · środki i przedmioty pracy GRAFIK ZADANIA: · opracowanie koncepcji projektu · techniczna realizacja pomysłu wybranego przez przełożonego ODPOWIEDZIALNOŚĆ: · zgodność projektu z wytycznymi kierownika pracowni · środki i przedmioty pracy 4 ANALIZA OTOCZENIA I WNĘTRZA FIRMY ( ANALIZA SWOT ) MOCNE STRONY · szeroki asortyment produktów · marka produktów (oryginalny styl ) · gwarancja jakości · zdolność do innowacji produktowych · fachowość obsługi · doświadczenie handlowe · profesjonalna organizacja przyjęć i bankietów · dobra opinia u klientów · wysoki udział własnego kapitału · duże środki na reklamę · młoda kadra o dużej dynamice · dobry image firmy SŁABE STRONY · podatność na naciski konkurencji · niepewność i opóźnienia w dostawach słabą jakością urządzeń · &#x...
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plgbp.keep.pl
|