Odnośniki
- Indeks
- Feng-Shui - Gesund Wohnen mit der Chinesischen Harmonienlehre (2006), Feng-Shui
- FernaldAnneE. - 2006 Feminism And The Reader Virginia Woolf, WOOLF Virginia 1882-1941
- Fiat Ducato 2006 it(1), fiat
- Fanaa 2006 DVDRip XviD cd.1, Fanaa
- Firma kupca jednoosobowego i spółek handlowych-[ www.potrzebujegotowki.pl ], analiza, Analiza i Ekonomia
- Fakty i Mity 24.2012, # Prasa, Fakty i Mity
- Finale 2006 - [Ty tlyko mnie poprowadz - 001G Piano], Nuty
- Firma zaprasza na kabaret, CHOMIKOWI OSZUŚCI I NACIĄGACZE, Kto nas oszukuje
- Firma feat. Miuosh - Jedna Prawda, Teksty Piosenek
- Fizyka atomowa wzory,
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- marekfurjan.xlx.pl
|
Firma Innowacyjna z 25 maja 2006 (nr 101), Prasa
[ Pobierz całość w formacie PDF ] reklama reklama INFORMATYKA TELEKOMUNIKACJA B nr 101 (1719) CZWARTEK 25 maja 2006 www.gazetaprawna.pl TELEKOMUNIKACJA NOWE TECHNOLOGIE ZAPEWNIAJĄ NIŻSZE CENY Komórki i internet wypierają z firm telefonię tradycyjną Użytkownicy indywidualni i mali przedsiębiorcy coraz częściej uznają, że telefon komórkowy może w pełni zaspokajać ich potrzeby. Szybko rozwija się telefonia internetowa. stałym elementem wyposaże- nia biura, niezależnie od wielkości firmy i specyfiki prowadzonej przez nią działalności. W nieodległej per- spektywie zwykły telefon zostanie zastąpiony komórkowym lub tele- fonem podłączonym do internetu – urządzenie, które zrewolucjoni- zowało świat przejdzie do historii. cze większy, bo coraz wyraźniej za- rysowuje się trend migracji użyt- kowników telefonii stacjonarnej do sieci komórkowych. Wielu użyt- kowników indywidualnych i ma- łych przedsiębiorców zdało sobie sprawę, że telefon komórkowy mo- że być w pełni wystarczający, a przy tym… generować oszczęd- ności, bo nie płaci się „pustego” abonamentu. – Zły stan rynku telefonii stacjo- narnej i jego kiepskie perspektywy to wynik źle przeprowadzonej libe- ralizacji rynku, przez co utrwalano w praktyce monopol jednego ope- ratora. Ograniczało to konkuren- cyjność i niekorzystnie wpływało na wysokość cen. Teraz jest za póź- no, by ten rynek mógł się rozwijać – tłumaczy Andrzej Piotrowski, dy- rektor Instytutu eGospodarki Cen- trum im. Adama Smitha. Redukcje cen Połączenia w sieciach telefonii stacjonarnej do niedawna były zde- cydowanie tańsze od wykonywa- nych w sieciach komórkowych. W tych ostatnich konkurencja wy- musiła jednak znaczne redukcje cen, co radykalnie zmieniło układ sił na rynku. Na koniec ubiegłego roku funkcjonowało tylko 12,3 mln linii telefonicznych w sieciach sta- cjonarnych. Penetracja tego seg- mentu rynku przekraczała w tym okresie 32 proc., co lokuje Polskę wśród outsiderów Europy. Co gor- sza, liczba abonentów w tym seg- mencie rynku zaczyna się kurczyć. W ubiegłym roku ubyło ich 2 proc., w tym roku spadek może być jesz- Liderzy rynku O rynek usług głosowych w sie- ciach stacjonarnych walczy kilku- nastu operatorów, m.in. GTS Ener- gis, Netia, NOM, Tele2, Telefonia Dialog i Telekomunikacja Polska. Potentatem jest ta ostatnia, która kontroluje lwią część każdego seg- mentu rynku usług głosowych – połączeń lokalnych, międzystre- fowych i międzynarodowych. W ubiegłym roku oferta TP prze- szła istną metamorfozę, a telekom zaproponował wiele ciekawych ofert dla klientów biznesowych, które umożliwiają dopasowanie usług ściśle do rodzaju ruchu połą- czeń głosowych. Telekomunikacja nadrabiała zaległości w stosunku do znacznie mniejszych konkuren- tów, którzy elastycznym podej- ściem odebrali jej grono kluczo- wych klientów biznesowych. Każdy z operatorów proponuje kilka planów taryfowych obejmu- jących połączenia lokalne, między- strefowe, międzynarodowe i do sieci komórkowych. Ceny większo- ści ofert są zbliżone do siebie, bo ewolucja tego segmentu jest znacz- nie wolniejsza niż komórkowego. Operatorzy zdają sobie sprawę, że ceny przestały być głównym argu- mentem warunkującym wybór da- nej oferty. – Operatorzy walczą jakością usług i wsparcia technicznego oraz kompleksowością całej oferty i pro- ponowanych rozwiązań. Pole do dalszych obniżek dla samych usług głosowych jest już bardzo ograni- czone – mówi Rafał Budweil, wice- prezes GTS Energis. w połączeniu z dostępem do inter- netu czy transmisją danych. Tak jest taniej i efektywniej – zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Ra- tunkiem dla sieci stacjonarnych mo- że być telefonia IP, wykorzystująca protokół internetowy do przesyła- nia głosu. Przedsiębiorcom oferuje nową funkcjonalność, lepszą jakość dźwięki i przede wszystkim niższe ceny. Telefonia IP jest szczególnie atrakcyjnym rozwiązaniem dla firm posiadających wiele oddziałów, bo umożliwia wykonywanie nieograni- czonej liczby darmowych połączeń w ramach firmowej sieci. – W ostatnim czasie coraz czę- ściej wskazuje się, że podstawową zaletą migracji do IP są nie tylko bieżące oszczędności, ale przede wszystkim otwarcie drogi do wpro- wadzania wielu nowych, niedo- stępnych do tej pory aplikacji. Uła- twiających komunikację z każdego miejsca, z dowolnego terminalu i z dostępem do wielu zasobów in- formacji, co oczywiście znacznie zwiększa efektywność pracy. Tele- fonia IP przestaje być również utoż- samiana wyłącznie z sieciami sta- cjonarnymi – mówi Dariusz Rzeszo- tarski, menedżer ds. rozwiązań gło- sowych dla firm w Alcatel Polska. Poszukiwanie klientów Operatorzy telekomunikacyjni i dostawcy rozwiązań rozpoczyna- ją aktywną penetrację segmentu małych i średnich przedsiębiorstw, które w kilkuletniej perspektywie staną się prawdopodobnie najbar- dziej chłonną częścią rynku. Na ra- zie wyrażają ograniczone zaintere- sowanie telefonią IP, której przy- pięto łatkę drogiej i ekskluzywnej – kojarzonej z międzynarodowymi korporacjami i największymi krajo- wymi przedsiębiorstwami. ◗ Telefonia internetowa jest szczególnie atrakcyjnym rozwiązaniem dla firm posiadających wiele oddziałów Nadzieje w internecie Operatorzy starają się dostarczać przedsiębiorcom usługi głosowe reklama Marcin Kuśmierz gp@infor.pl T elefon stacjonarny od lat jest B 2 CZWARTEK 25 maja 2006 INNOWACYJNA FIRMA www.gazetaprawna.pl TELEKOMUNIKACJA PRZYBY WA OFERT Z USŁUGAMI DODATKOW YMI Operatorzy sieci w ofensywie Operatorzy sieci komórkowych chcą zdobyć blisko 6 mln nowych użytkowników. Ma im w tym pomóc rozbudowa oferty i niższe ceny za połączenia. zniżkami na połączenia do sieci stacjonarnych i w ramach sieci Plus, gdzie minuta kosztuje na- wet 20 groszy netto za minutę połączenia. Udany rok Ubiegły rok operatorzy sieci komórkowych mogą uznać za bardzo udany. Liczba użytkowni- ków obsługiwanych przez 3 ope- ratorów komórkowych wyniosła na koniec grudnia 29,2 mln i by- ła o ponad 26 proc. większa niż rok wcześniej. Penetracja usług telefonii ko- mórkowej w społeczeństwie przekroczyła 76 proc., w tym może przekroczyć nawet 90 proc., co znacznie zbliży Polskę do standardów krajów Unii Eu- ropejskiej. Operatorzy chcą po- zyskać 5 do 6 mln nowych użyt- kowników telefonii komórko- wej. Klienci biznesowi to dla operatorów komórkowych kura znosząca złote jajka, bo wyko- rzystują znacznie więcej usług niż typowy Kowalski, a tym sa- mym płacą za nie co najmniej kilkakrotnie więcej. Telekomy inwestują w nowe usługi dla biz- nesu, szukają nowych źródeł przychodów, starają się również otaczać przedsiębiorców kom- pleksową opieką. wych kuszą przedsiębior- ców tanimi lub bezpłatnymi po- łączeniami między telefonami pracowników, korzystnymi staw- kami w połączeniach do sieci sta- cjonarnych i przede wszystkim pakietami kwotowymi do wyko- rzystania na usługi głosowe i transmisję danych. W ofertach sieci komórkowych od dawna standardem jest również sekun- dowa taryfikacja połączeń, która w telefonii stacjonarnej ciągle raczkuje. nes (można go wykorzystać na połączenia i inne usługi) kosztu- je tylko 20 zł netto miesięcznie, najdroższy aż 390 zł netto. Ope- rator proponuje przedsiębiorcom duży wybór telefonów, także tych za symboliczną złotówkę. OPINIE W ofertach sieci komórkowych od dawna standardem jest sekundowa taryfikacja PAWEŁ MUCHA-ORLIŃSKI BenQ Poland Telefonia internetowa (IP) staje się coraz bardziej popularna i powszechna, rów- nież w Polsce. Nie zmienia to faktu, że w dalszym ciągu kojarzona jest z podłączo- nym do internetu komputerem, wyposażonym w słuchawki i mikrofon. Rozwiąza- nia bardziej komfortowe, typu telefon stacjonarny WLAN, to następny krok. Ko- lejnym etapem będą komórki GSM/WLAN, bowiem rozmowy IP w telefonach ko- mórkowych to jedna z kluczowych usług konwergentnych, która – wg zapowiedzi – ma zrewolucjonizować rynek telekomunikacyjny. ŁUKASZ BROMIRSKI Cisco Systems Komunikacja IP pokazuje błyskawiczny zwrot z inwestycji szczególnie w sytuacji, gdy możemy zastąpić dotychczasowy sposób komunikacji za pomocą osobnej infrastruktury telefonicznej, infrastrukturą IP – czyli w scenariuszach, które za- kładają pracę zdalną lub usieciowienie wielu oddziałów firmy. Wyróżniłbym trzy podstawowe grupy korzyści z zastosowania telefonii IP: wzrost efektywności pracowników, obniżenie kosztów eksploatacji i bezpieczeństwo systemów. RAFAŁ NAPŁOSZEK Germanos Polska W 2006 roku rynek wchłonie ok. 8 milionów telefonów. To oznacza, że mamy bardzo dynamiczny rok i szacujemy, że nastąpi gwałtowny wzrost w sektorze telefonów komórkowych i ogólnie w technologii. Jeśli natomiast chodzi o ogra- niczenia rynku, jesteśmy szczęśliwi, że pracujemy w branży telekomunikacyj- nej. Technologia ewoluuje każdego dnia, oferując nam coraz to nowsze pro- dukty. Kilka lat temu telefon komórkowy był synonimem luksusu, dostępnego jedynie elitom, dzisiaj jest integralnym narzędziem komunikacji międzyludz- kiej, ułatwiającym nasze życie, jak również stałym narzędziem osobistym, za- wierającym nasze dane (takie jak zdjęcia, daty itp). Dobór rozwiązań Era, Orange i Plus coraz czę- ściej walczą o przedsiębiorców ofertami, które dzięki usługom dodatkowym można dopasować do ich specyfiki funkcjonowania. Można w nich dobrać rozwiąza- nia, które umożliwiają wykony- wanie bardzo tanich połączeń lo- kalnych bądź międzynarodo- wych. Dodatkowo operatorzy udostępniają aplikacje, które umożliwiają samodzielne zarzą- dzanie usługami wykorzystywa- nymi przez poszczególnych pra- cowników – bez względu na czas i miejsce. Era stawia na dużą segmenta- cję ofert i stałych kosztów, jakie firmy muszą ponieść w związku z ich użytkowaniem. Najtańszy pakiet wartościowy Pakiet Biz- Orange proponuje obecnie przedsiębiorcom 6 nowych pla- nów taryfowych Firma, które za- wierają od 25 do 1000 minut do wykorzystania w ramach mie- sięcznego abonamentu. Telekom zachęcą ofertą promocyjną umożliwiającą nieograniczone wykonywanie połączeń do 5 nu- merów w sieci Orange lub do sie- ci stacjonarnych, odpowiednio za 5 i 10 zł miesięcznie za każdy wybrany numer. Plus, który przedstawia się ja- ko największy dostawca usług dla biznesu, aktywnie promuje plany taryfowe Biznesklasa opar- te o pakiety kwotowe i z jedną stawką połączeń krajowych – 50 groszy netto za minutę połącze- nia. Operator kusi małe firmy W jednej słuchawce Rozwiązaniem przyszłości może okazać się połączenie tele- fonii IP i komórkowej w jednej słuchawce. Umożliwi to efektyw- niejsze wykorzystanie usług tele- komunikacyjnych, co doprowa- dzi o znacznych oszczędności. Na razie rozwiązania integrujące oba typy telefonii testuje kilka europejskich telekomów, pol- skim przedsiębiorcom przyjdzie jeszcze na nie poczekać. reklama TELEKOMUNIKACJA NOWE FUNKCJE TELEFONÓW Telewizja bliżej komórki Telefony komórkowe stają się centrum rozrywki multimedialnej. Pozwalają odtwarzać muzykę, oglądać telewizję, prowadzić wideorozmowy. W yposażenie telefonów ko- mórkowych w aparat cyfro- wy o rozdzielczości 1.3 – 2.0 Mega- piksela, pamięć 32 – 128 MB oraz odtwarzacz muzyczny plików MP3 i AAC spowodowało przekształce- nie telefonu komórkowego w cen- trum rozrywki multimedialnej. Oprócz podstawowej funkcji telefo- multimedia, w tym muzycznych z radiem FM i możliwością podłą- czenia słuchawek stereo Bluetooth. Nową funkcjonalnością rozpo- wszechniającą się obecnie jest wi- deorozmowa. Jest to możliwe dzię- ki połączeniu technologii szeroko- pasmowej WDCMA (tzw. UMTS lub 3G) i implementacji w telefonie dodatkowej kamery po stronie wy- świetlacza. DVB-H jest standardem telewizji komórkowej, nową usługą, która przypuszczalnie zostanie urucho- miona w Polsce na początku 2007 roku. Implementacja tego systemu umożliwia odciążenie sieci UMTS z transmisji sygnałów telewizyjnych i ich ciągły broadcast w sieci DVB-H. Technologia kompresji obrazu mpeg4 umożliwia oglądanie obra- zu telewizyjnego wysokiej jakości nawet na wyświetlaczu 240 x 320 pikseli. Sagem, będąc producen- tem zarówno infrastruktury, jak te- lefonów komór- kowych, posiada duże doświad- czenie w techno- logii DVB-H. Pod koniec roku pla- nowane jest wprowadzenie telefonu myMo- bileTV 2. ◗ Obecnie coraz popularniejsze są prowadzone przez telefon komórkowy wideorozmowy nu, jaką jest prowadzenie rozmów czy wysyłanie wiadomości, funkcje multimedialne przekształciły po- pularną komórkę w odtwarzacz muzyczny pozwalający na miłe spędzanie czasu w podróży oraz podręczny aparat umożliwiający wykonanie zdjęć, których jakość odbitek 9 x 13 cm, a nawet 10 x 15 cm dają satysfakcjonujący rezultat. Sagem planuje wprowadzenie w drugim kwartale bieżącego roku kilku telefonów zorientowanych na Piotr Lewczuk Autor jest menedżerem sprzedaży GSM w Sagem Communication Poland. Marcin Kuśmierz gp@infor.pl O peratorzy sieci komórko- ◗ ◗ www.gazetaprawna.pl INNOWACYJNA FIRMA CZWARTEK 25 maja 2006 B 3 ROZMAWIAMY Z NIKESHEM ARORĄ Google stawia na polski rynek informacji TELEKOMUNIKACJA Trwa wyścig na nowe rozwiązania Szybki rozwój technologii oraz spadające ceny usług telekomunikacyjnych powodują, że potrzeby klientów biznesowych są coraz bardziej złożone. Zmienia się sposób, w jaki chcą pracować oraz otrzymywać informację. P otrzeby klientów bizneso- możliwość czytania załączników e-mail (dokumenty tekstowe, proste arkusze, prezentacje, do- kumenty PDF). Dla bardziej wy- magających użytkowników ist- nieje możliwość tworzenia i edy- cji plików tekstowych, arkuszy lub prezentacji bezpośrednio w telefonie. Smartfony wyróżniają się wielozadaniowością, tzn. możli- wością realizacji kilku aplikacji jednocześnie, np. przeglądanie internetu w tle, korzystanie z poczty, edycja dokumentu tek- stowego w tym samym czasie. Dają możliwość dogrywania oprogramowania, np. prognozy pogody, śledzenie wydatków, gry, pliki muzyczne MP3. Kolej- ną ważną cechą jest duże bez- pieczeństwo transmisji oraz danych. Już teraz większość telefonów z górnej półki oferuje połączenia VPN. Pozwalają na bezpieczny, autoryzowany dostęp do zaso- bów sieci firmowej – wymianę plików i poczty e-mail. Nowości w telefonach komórkowych to portfolio push email, np. Nokia Intellisync Mobile Sutie, Black- Berry, ActiveSync. Kolejną inno- wacyjną aplikacją jest szybka, intuicyjna, łatwa w obsłudze przeglądarka internetowa, dzię- ki której surfowanie po interne- cie jest bardzo proste. Firma Google zamierza mocno wejść na polski rynek informacji. Chce zatrudnić młodych polskich naukowców, w tym informatyków, do prac nad stronami internetowymi. Dzięki nowym serwisom Polacy będą mieli dostęp do największych bibliotek na świecie. wych w zakresie wykorzysta- nia telefonów komórkowych można podzielić na dwie grupy: standardowe i rozbudowane. Standardowe potrzeby to duży czytelny wyświetlacz, długi czas rozmów (pojemna bateria), możliwość połączenia się po- przez Bluetooth z komputerem (jako modem, do kopii danych, synchronizacji kontaktów i ka- lendarza) lub zestawem samo- chodowym czy słuchawką do ucha. Ważna jest też prostota ob- sługi, intuicyjny dostęp do naj- częściej używanych funkcji, np. pojemnej książki telefonicznej. Zbigniew Żukowski zbigniew.zukowski@infor.pl ◗ Dlaczego firma Google zain- teresowała się Polską? – Od pięciu lat działamy na rynku europejskim. Polska to dla nas fantastyczny rynek. Blisko 40 mln ludzi, z których 30 proc. ma już połączenie z internetem. Od- byłem wiele bardzo interesują- cych rozmów z przedstawicielami polskiej branży IT. Było to fascy- nujące doświadczenie zobaczyć ich pasję, zrozumienie potrzeb rynku oraz ambicję i głód sukce- su. Uważam, że w Polsce podob- nie jak w Indiach, które znam bar- dzo dobrze, istnieją wielkie per- spektywy zaistnienia w skali glo- balnej. W waszym kraju panuje bardzo dobra atmosfera dla przedsiębiorczości. ◗ Ale na naszym rynku istnieje też silna konkurencja ze strony chociażby Microsoft, Yahoo czy polskich firm, jak Onet.pl, Wirtu- alna Polska? – Im silniejsza konkurencja, tym rynek szybciej się rozwija. Hi- storia zna wiele przykładów, kie- dy rynki monopolistyczne rozwi- jały się o wiele wolniej niż te kon- kurencyjne. Bardzo wiele też za- leży od oferowanego produktu, gdyż o sukcesie decydują faktycz- nie konsumenci. Ostatnio widzia- łem dane z polskiego rynku, z któ- rych wynika, że najwięcej wejść miała właśnie nasza strona, na drugim miejscu uplasowała się polska spółka Onet.pl. A więc Go- ogle też można nazwać lokalnym przedsiębiorstwem. ◗ Transmisja danych Klienci, którzy chcą nie tylko dzwonić, korzystają przede wszystkim z usług transmisji da- nych. W tym przypadku najważ- niejszą potrzebą jest dostęp do poczty elektronicznej, najlepiej w technologii push (gwarantują- cy błyskawiczne otrzymaniu li- stu) oraz dostęp do internetu lub intranetu. Klienci korporacyjni korzysta- ją również z telefonu jako narzę- dzia mobilnej pracy, dającego szybki (dzięki transmisji 3G, EDGE) i wygodny dostęp do oprogramowania SFA (Sales Field Automation) lub CRM. Mo- gą wówczas np. zbierać zamó- wienia, sprawdzać stany maga- zynowe, przygotowywać oferty sprzedaży bezpośrednio u klien- ta czy swojego dostawcy. Istotnym elementem oferty dla biznesu jest możliwość pracy z dokumentami biurowymi (np. Word, Excel, PowerPoint), na- wet bez możliwości skorzystania z komputera. Najbardziej za- awansowane telefony już od dłuższego czasu oferują funkcje czytania lub edytowania plików biurowych. Czy rozważacie przejęcie ja- kiejś polskiej spółki internetowej? – Zanim podejmiemy taką de- cyzję, musimy mieć pewność, że Rozwijacie też nowy serwis o finansach pod hasłem finance. google.com. – To fantastyczny serwis. Stro- na zawiera najnowsze wiadomo- ści, dane dotyczące cen akcji, wy- kresy akcji, notowania spółek i in- ne dane finansowe. W odróżnie- niu od innych, Google nie wytwarza żadnych własnych in- formacji, polegając na dostarczy- cielach treści, takich jak Reuters, Hoovers i Morningstar, wytwa- rzających dane i wykresy. Chcemy dostarczać odbiorcom produkt, który zapewni większą przydat- ność i użyteczność oraz polepszy poszukiwanie informacji finanso- wych, ważnych także dla polskich klientów. Strony finansowe są jednymi z najbardziej popular- nych w internecie. Jak wynika z badań firmy ComScore Media Metrix, strony te tylko w styczniu 2006 roku przyciągnęły 161 mln odwiedzających, o 23 proc. wię- cej niż rok wcześniej. ◗ tych największych, w tym do pię- ciu bibliotek w USA, np. biblioteki Kongresu USA czy prestiżowej bi- blioteki brytyjskiego Oxford Uni- versity. Gdy w młodości mieszka- łem w Indiach, nie miałem do nich dostępu. Teraz, gdy w dobie internetu książki są zapisane w postaci cyfrowej, nawet w odle- głych Indiach jest bardzo łatwy i tani dostęp do nich. Nasz nowy serwis Google Print oferuje setki tysięcy książek w postaci cyfro- wej. To ogromna skarbnica wie- dzy dla wszystkich. Google Scholar jest przykła- dem naszego zaangażowania w pomoc młodym naukowcom. Jest to darmowy serwis, który po- maga użytkownikom przeszuki- wać takie zasoby akademickie, jak: fachowe pisma branżowe, prace naukowe, książki, fragmen- ty opracowań naukowych oraz ra- porty techniczne. Jesteśmy także gotowi zatrudnić młodych na- ukowców polskich, w tym infor- matyków, do prac nad naszymi stronami informacyjnymi. Chce- my rozszerzać bowiem nasz ry- nek nie tylko w Polsce, ale rów- nież w Czechach i na Ukrainie. Z badań wynika, że za kilka lat w Polsce dostęp do internetu bę- dzie miało już 60 proc. mieszkań- ców. Jest więc o co walczyć. Zwłaszcza że społeczeństwo pol- skie staje się coraz bardziej ruchli- we. Siłą rzeczy wykorzystanie in- ternetu więc wzrośnie. I są to dla nas bardzo pomyślne wieści. Nadchodzą nowości Wkrótce na rynku pojawią się również tzw. telefony dualmode, które umożliwiają prowadzenie rozmów zarówno poprzez sieć GSM, jak i w technologii Voice Over IP, wykorzystujące protokół internetowy do transmisji głosu. W tym roku spodziewamy się również wprowadzenia wielu rozwiązań VoIP na rynku korpo- racyjnym. Popu- larność zdoby- wa też nawiga- cja: czyli moduł GPS komuniku- jący się z telefo- nem, na ekranie którego pokazy- wana jest mapa i trasa. ◗ ◗ ◗◗ Wśród potencjalnych klientów nigdy nie może być przekonania, że czegoś nie mogą znaleźć na stronach Google, bo wówczas przegramy rywalizację Inteligentne telefony Inteligentne telefony komór- kowe (tzw. smartfony) dają Konrad Pancewicz Autor jest prezesem polskiego oddziału firmy Nokia. reklama rynek jest bardzo perspektywicz- ny. Stąd nasze szczegółowe anali- zy. Po drugie: nie przejmujemy in- nych firm, tylko dlatego że mamy pieniądze. Musi to być przede wszystkim zgodne z naszą strate- gią i pasować do naszej wizji przy- szłości. Dopiero wówczas przystę- pujemy do działania. ◗ A zatem jaka jest strategia wobec polskiego rynku? – Internet to lokalny i globalny fenomen. Dzięki niemu zapew- niamy szybki dostęp nie tylko do lokalnych, ale i światowych infor- macji. Dlatego chcemy przyciągać wielu nowych ludzi do naszego rynku, a nowe produkty jeszcze szybciej wprowadzać na rynek. Wśród potencjalnych klientów ni- gdy nie może być przekonania, że czegoś nie mogą znaleźć na stro- nach Google, bo wówczas prze- Z badań wynika, że tylko 10 proc. informacji na świecie wystę- puje w systemie online. Pozostałe 90 proc. mamy w radiu, telewizji, w książkach, w bibliotekach. Po- lacy, w tym naukowcy, chcieliby mieć większy dostęp do tych in- formacji. Jak zamierzacie je im przybliżyć? – Oczywiście nie jesteśmy w stanie udostępnić księgozbio- rów wszystkich bibliotek świata. Umożliwiamy tylko dostęp do ◗ ◗ Nikesh Arora wiceprezes ds. rynku europejskiego w firmie Google. gramy wyścig. Dlatego mamy już serwisy: Google Scholar, Google Talk, Google Picasa, Google Vi- deo. Odnoszą się one tak do ryn- ku globalnego, jak i polskiego. ◗ B 4 CZWARTEK 25 maja 2006 INNOWACYJNA FIRMA www.gazetaprawna.pl RUSZA II EDYCJA RANKIGU 500 NAJBARDZIEJ INNOWACYJNYCH FIRM Outsourcing pomaga wdrażać nowe technologie Coraz częściej stosowaną przez firmy strategią wspomagającą procesy reorganizacji jest outsourcing, postrzegany jako rozwiązanie przynoszące konkretne korzyści biznesowe. JAK POWSTAJE RANKING 500 INNOWACYJNYCH FIRM nosi jeszcze jeden zysk: firma może elastycznie i szybko reagować na zmiany zachodzące na rynku, po- nieważ outsourcer – zapewniając stały dostęp do najnowocześniej- szych technologii oraz specjali- stycznej kadry – i współrealizując usługę, może ją modyfikować, pro- ponować nowe rozwiązania zgod- ne z wymaganiami rynku, a tym samym wspierać rozwój firmy. – Najważniejsze we współpracy jest zaufanie i wzajemne zrozumie- nie, a także rozpoznanie potrzeb firmy, które prowadzi do przygoto- wania indywidualnych rozwiązań – mówi Wojciech Papierak, prezes zarządu Centrum Rozliczeń i Infor- macji CERI, spółki z Grupy BRE Banku, świadczącej usługi w zakre- sie zarządzania dokumentami, ar- chiwizacji, wprowadzania danych, rozliczeń i identyfikacji płatności klientów masowych. Gazeta Prawna, Instytut Nauk Ekonomicznych PAN i BRE Bank przygotowują drugą edycję rankingu 500 najbardziej innowacyjnych firm w Polsce. Lista rankingowa będzie oparta na danych źródłowych z przedsiębiorstw. Prosimy o wypełnienie i przesłanie elektronicznej ankiety na adres janik@ine- pan.waw.pl. Ankieta znajduje się na stronie internetowej Instytutu Nauk Eko- nomicznych PAN www.inepan.waw.pl/siec. Zawiera ona informacje o pozy- cjach sprawozdań GUS PNT-01, PNT-02 i F02. W oparciu o zebrane dane przeprowadzone zostaną analizy wskaźnikowe, porównawcze i zostaną wzbo- gacone o oceny eksperckie oraz analizy rankingowe firm według poziomu in- nowacyjności mierzonego w punktach oraz wyznaczonego według wskaźni- ków ilościowych i ocen jakościowych dokonanych przez ekspertów. spodarka podlega bardzo in- tensywnym przemianom. Połącze- nia i przejęcia firm, zmiany portfe- la oferowanych produktów i usług oraz silna presja na ograniczenie kosztów to tylko niektóre z całej ga- my działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa w celu poprawy ich efektywności oraz konkuren- cyjności. Wiele firm, aby utrzymać swoją pozycję na rynku, jest zmu- szonych do wprowadzania inno- wacji i udoskonaleń. dane przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Te procesy wymaga- ją technicznej wiedzy i wykwali- fikowanych specjalistów. Warto- ści, które dzięki nim powstają, są włączane w wirtualną sieć prze- pływu informacji w przedsiębior- stwie. Wraz ze zmianami metod zarządzania przedsiębiorstwem, rosnącą na rynku konkurencją oraz wymaganiami klientów w zakresie standardów obsługi, rosnącymi wymaganiami jakości i efektywności działań, zmienia się zapotrzebowanie na sposób dostępu do informacji. Szybki i precyzyjny dostęp do dokumen- tów, informacji staje się dla firm kluczowym i niezbędnym ele- mentem efektywnego zarządza- nia, prowadzenia aktywnej poli- tyki obsługi i pozyskiwania klien- tów. Dążenie do automatyzacji procesów i czynności związanych z obiegiem dokumentów spra- wia, że firmy podejmują współ- pracę z outsourcerem, ponieważ jego oferta jest optymalnym roz- wiązaniem zmierzającym do zwiększenia operatywności ob- sługi i ułatwienia własnych pro- cesów biznesowych. tychmiastowy dostęp do doku- mentu. Aby sprostać tym wyma- ganiom, firmy powierzają proce- sy pomocnicze – a należy do nich archiwizacja dokumentacji firmy – wyspecjalizowanym podmio- tom. To optymalne rozwiązanie zapewnia stworzenie elektro- nicznego repozytorium obrazów wraz z systemem ich przegląda- nia według wytycznych klienta i dla uprawnionych przez niego użytkowników. Umożliwia także łatwą dystrybucję, co ma duże znaczenie w przypadku firm, mających wiele filii. Nie bez zna- czenia pozostaje też fakt, że scentralizowanie źródła, w któ- rym przechowywane są obrazy dokumentów, zapewnia kontrolę zarówno nad samymi dokumen- tami, jak i nad operacjami, które są na nich wykonywane. Ponadto elektroniczne obrazy dokumen- tów mają tę zaletę, że są trwałe. Nawet wielokrotne odwoływanie się do jednego dokumentu nie zmienia jego jakości. Ograniczenie ponoszonych kosztów stałych dla każdej firmy jest zadaniem priorytetowym. Elementem składowym budżetu są opłaty ponoszone z tytułu naj- mu powierzchni przeznaczonej na wewnętrzne archiwa, przy jednoczesnym problemie stwo- rzenia właściwych warunków przechowywania, czytelnego re- gulaminu i zasad korzystania z zasobów oraz stałej kontroli nad obiegiem dokumentów. Zaufany partner Delegowanie na zewnątrz za- dań bezpośrednio niezwiązanych z podstawową działalnością wią- że się z realnymi zyskami, do któ- rych można zaliczyć zdecydowa- ne zmniejszenie nakładów firmy związanych z zatrudnieniem pra- cowników oraz rozbudową wła- snej infrastruktury technicznej i organizacyjnej. Firma świadczą- ca usługi outsourcingowe zaczy- na być postrzegana jako zaufany partner, ekspert, który dostarcza konkretną wartość i jest odpowie- dzialny za terminowość oraz war- tość realizacji. Zapewnia spraw- niejsze zarządzanie ryzykiem i w końcu zmniejszenie kosztów oraz zwiększone możliwości in- westowania w infrastrukturę in- formatyczną. Outsorcing wpływa na wartość firmy, na styl jej re- agowania, na zmiany rynkowe, uelastycznia działalność i zwięk- sza zyski. Kolejna wymierna korzyść, jaką przedsiębiorstwo uzyskuje dzięki współpracy z partnerem outsour- cingowym, to zdecydowanie wyż- sza jakość realizowanych usług, wynikająca ze specjalizacji i do- świadczenia outsourcera. Wynik kooperacji powinien być zadowala- jący dla obu stron. Partnerskie po- rozumienie z outsourcerem przy- Wirtualna sieć Gwałtowny rozwój internetu i dynamicznie rosnąca liczba Bezpieczeństwo danych Dla firm ważna jest także kwe- stia bezpieczeństwa danych i efek- tywność. Dlatego outsourcer wy- korzystuje nie tylko pojawiające się na rynku innowacyjne rozwiąza- nia, które wszechstronnie zabez- pieczają dane, ale wdraża także wewnętrzne restrykcyjne procedu- ry, uwzględniając przepisy prawa w zakresie ochrony danych i infor- macji. Uwarunkowania rynku, konkurencyjność i skuteczność działań oraz szybkie i precyzyjne zapotrzebowanie na informację sprawiają, że firmy szukając racjo- nalizujących koszty rozwiązań, chcą wspierać się firmami outsour- cingowymi. Chcą także podnoszą- cych jakość i zwiększających wy- dajność pracy rozwiązań. Firma świadcząca usługi outsourcingowe zaczyna być postrzegana jako zaufany partner, który jest odpowiedzialny za terminowość i jakość realizacji zleconych zadań Lepsza kontrola W przypadku firm, posiadają- cych rozproszone oddziały na te- renie kraju, elektroniczny dostęp do informacji jest koniecznością. Archiwa elektroniczne doku- mentów, będące częścią całościo- wego funkcjonowania obiegu da- nych, posiadają kluczowe zna- czenie dla obsługi klientów. W tym przypadku liczy się na- ◗ klientów banków internetowych są dowodem, że przyszłość nale- ży do e-biznesu. Fizyczne czyn- ności są zastępowane operacjami elektronicznymi z wykorzysta- niem zaawansowanych technolo- gicznie systemów, generujących Anna Sowińska Autorka jest kierownikiem zespołu organizacji i promocji Centrum Rozliczeń i Informacji CERI. INFORMATYKA WEBSENSE ZBADAŁ INTERNETOWE ZW YCZAJE Internauci łączą w pracy zainteresowania służbowe i prywatne Wśród pracowników, korzystających z internetu w pracy w sprawach prywatnych, najwięcej jest Amerykanów – wynika z raportu firmy Websense. Z raportu wynika, że średnia czasu spędzonego na prywatnym przeglądaniu internetu wynosi 3,1 godz. na tydzień, podczas gdy przeglądanie w sprawach służbo- wych ma zajmować 12,8 godz. na tydzień. Internauci poszukują w serwisach internetowych prze- glądanych w pracy przede wszyst- kim prognoz pogody, map i naj- nowszych wiadomości. Ponad 25 proc. ankietowanych internautów używa w pracy internetowego ra- dia albo ogląda internetową tele- wizję przynajmniej raz na tydzień. Ponad 18 proc. ściąga na swój służbowy komputer muzy- kę, zdjęcia i wideoklipy z serwi- sów internetowych. Wprowa- dzenie filtrów, uniemożliwiają- cych na większości serwerów w sieciach firmowych dostęp do stron i witryn pornograficz- nych, spowodowało, że w ciągu ostatniego roku znacznie spa- dła ilość pornografii, ściąganej na przez internet czy umówienia się na lunch. Według portalu EETimes, przewaga aktywności służbowej nad prywatną może być jednak myląca – w wielu przypadkach internauci firmowi starają się po- łączyć prywatne zainteresowa- nia ze sprawami służbowymi i przeszukiwać internet w spra- wach czysto prywatnych przy okazji robiąc coś dla firmy, w której pracują. Websense prze- prowadził badania w 500 fir- mach z USA, Kanady i Meksyku. ◗ Internauci poszukują w serwisach przeglądanych w pracy m.in. prognoz pogody i najnowszych wiadomości Wojciech Skowroński gp@infor.pl W edług sondażu Websense, służbowe komputery (zwłaszcza w USA). Wzrosła natomiast ilość e-m- ailowych konwersacji prowadzo- nych z zewnętrznymi rozmówca- mi, np. w celu ustalenia wizyty u lekarza, dokonania zakupów 61 proc. pracowników w USA przyznaje się do surfowa- nia w celach prywatnych w inter- necie w godzinach pracy. reklama O d kilkunastu lat polska go- ◗
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plgbp.keep.pl
|