Final Fantasy

image Indeks       image Finanse,       image Finanse(1),       image Filozofos,       image Fesenjan,       image Fenix,       

Odnośniki

Final Fantasy, PORADNIKI DO GIER

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Final FantasyI. WstępMoim celem było oddanie w wasze ręce jak najdokładniejszego opisu przejścia niniejszej gry. Aby jednocześnie zaznaczyć każdy możliwy aspekt, a także nie komplikować sprawy za bardzo, podzieliłem części opisu na sektory. Przy opisywaniu kolejnych miejsc, podaję w kolejności:a) Itemz - przedmioty ukryte w skrzyniach, które możemy zdobyć; przedmioty możliwe do zdobycia dopiero po otrzymaniu [Mystic KEY] oznaczyłem (MK)b) Shopz - tylko w przypadku miast; zawartość magazynów sklepowych oraz ceny towarówc) Droga - poszczególne piętra, które mijamy, idąc przez dungeon i ichpołączenia (znak "=" oznacza schody) - tylko w dungeonach wielopoziomowychd) Opis: właściwy opis przejścia podzielony na rozdziały (tytuły mojegoautorstwa :P) oznaczone cyframi arabskimi.Chciałem też zaznaczyć, że opis ten powstał na podstawie wersji z NEsa, nie tej przerobionej z FF Origins na PSX. Muszę się również przyznać, że w niektórych miejscach zmieniłem kolejność odwiedzania lokacji korzystając z możliwości dostania się do nich wcześniej, niż to było zamierzone. Wszystko to miało na celu ułatwienie rozgrywki i lepszy rozwój drużyny. Wszystkie incydenty tego typu wyraźnie zaznaczyłem w tekście, podkreśliłem również w tych miejscach,że nikt nie musi zgadzać się z moim wyborem. Jeszcze przed właściwym opisem zamieściłem kilka wskazówek, które warto poznać, przed rozpoczęciem gry. Dotyczą one nie tylko samej gry, ale także korzystania z tego FAQ. Uważam nawet za konieczne zaznajomienie się z nimi, szczególnie młodszych graczy, gdyż FF1 rządzi się własnymi, dość dziwnymi (patrząc z perspektywy czasu) zasadami.A teraz... let's get started :)II. SterowaniePrzyciski kierunkowe - sterowanie postaci, wybór komendy (podczas walki)A - rozmowa, zatwierdzenie wyboru, zatwierdzenie komendy (podczas walki)B - anulowanie akcji, anulowanie komendy (podczas walki)START - ekran menuSELECT - ustawienie drużynyB+SELECT - mapa świataIII. Porady i wskazówki1. Pamiętaj, aby jak najszybciej kupować nowy ekwipunek gdy tylko nadarzy się ku temu okazja. Nowa broń oraz zbroja to najczęściej olbrzymi bonus do obrony i ataku. Oczywiście, magia jest również bardzo ważna, jednak powinna iść w drugiej kolejności za ekwipunkiem. Nie zapominaj też wyekwipować nowych nabytków w menu {START}.2. Jeśli nie wiesz jak gdzieś dojść, sprawdzaj mapę {B+SELECT} - świecące punkty to lokacje i jedną z nich jest na pewno twój cel. Mapa nie jest zbyt szczegółowa, ale z pewnością łatwiej przechodzić grę z nią niż bez niej.3. Zapisywać się można w Inn - gospodach (ale tylko korzystając z ich usług), oraz używając przedmiotów Tent, Cabin lub House. Okazji do save'owania nie ma więc zbyt wiele. Dlatego proponuję zapisywać się tylko w sytuacjach krytycznych (niestety dość łatwo sytuacje te przekroczyć i stracić wszystko, co zdobyło się od poprzedniego sejwa, przez tzw zaliczenie gleby).4. Przyzwyczajonych do późniejszych części Final Fantasy może zdziwić pojawiający się często napis "Ineffective" podczas walki. Nie oznacza to, że broń, lub bohater jest bezsilny wobec przeciwnika, lecz to, że przeciwnik obrany jako cel już nie żyje. Po tym, gdy wróg zacznie gryźć glebę, postać, która miała go zaatakować atakuje powietrze, a nie (jak w późniejszych częściach) przestawia się automatycznie na następnego z kolei. Trzeba więc odpowiednio przewidywać, jak może potoczyć się następna kolejka i przydzielić odpowiednie ataki do odpowiednich przeciwników.5. Zanim zabierzesz się za kupowanie czarów, pamiętaj, że jedna postać może pomieścić tylko trzy z czterech dostępnych na danym poziomie. Trzeba więc zdecydować się od razu, który z nich będzie nam najmniej potrzebny i kupić tylko 3 niezbędne. Zła decyzja może nas bardzo drogo kosztować, odsyłam więc do działu Magia, gdzie opisałem własne, subiektywne obserwacje dotyczące poszczególnych czarów.6. Wywołuj dużo losowych walk na mapie świata i podbijaj levele, gdyż poziom trudności (i cena produktów) rośnie w zastraszającym tempie. Przechodzenie gry "byle szybciej" z pewnością nie sprawdza się w przypadku FF1 i bardzo szybko może pojawić się punkt graniczny, którego nijak nie można przeskoczyć, póki nie poexpi się wystarczająco długo.7. Zanim przeniesiesz się do nowego miejsca postaraj się kupić wszystkie dostępne czary (tzn te, które pomieścisz). Późniejszy ich brak może się bardzo źle odbić na zdrowiu drużyny. Niestety, najczęściej nie stać nas na kupno wszystkich czarów. Znając ten ból, w odpowiednich częściach opisu podaję informacje, które czary są niezbędne, a które możemy zostawić sobie na potem.8. Drużynę ustawiaj tak (za pomocą przycisku {SELECT}), aby na górze szeregu znajdował się najbardziej wytrzymały a na dole najbardziej "kruchy" członek drużyny. Wrogowie najczęściej atakują tego na górze, najrzadziej tego na dole, dodatkowo im dalej (niżej) znajduje sie postać, tym większy jest jego współczynnik Evade (uniki).9. Różnice między kolejnymi poziomami trudności są tutaj bardzo duże, tak więc naprawdę warto podbijać levele - to zdecydowanie ułatwi nam przechodzenie kolejnych zadań (oraz oczywiście przysporzy nam pożądanej sumki na zakupy).10. Wszystkie ważne dla rozwoju fabuły przedmioty oznaczyłem CAPS LOCKIEM i zamknąłem w nawias kwadratowy (np [LUTE]), aby łatwiej było je odróżnić od reszty przedmiotów.11. Nazwy napojów, czarów oraz wrogów oznaczone są WIELKIMI literami, tak jak w oryginalnej wersji na NESa. W ten sposób łatwiej wyróżnić nazwy z morza tekstu i odróżnić je np od ekwipunku. Czasami imię któregoś z wroga napisane jest raz małymi, raz wielkimi literami. Tak więc, aby nie było niedomówień. Jeśli któryś z wrogów traktowany jest jako postać fabularna, oznaczam ją małymi literami, natomiast gdy traktuję go jako wroga podczas walki (np w opisach taktyk na bossów), to wtedy jego imię pisane jest jak w oryginale. Nazwy podrzędnych przeciwników ZAWSZE oznaczam, jak w oryginale.12. Najlepszą drużyną na dobry start jest Fighter/Black, Belt/White, Mage/Black, Mage. Taki układ pozwala zapoznać się ze wszystkimi aspektami gry i jest dość silnym składem (choć nie najsilniejszym). Taką drużynę polecam wszystkim rozpoczynającym swoją przygodę z FF13. Droga, którą kieruję przez cały opis jest ustalona tak, aby otworzyć po drodze (i nie tylko) wszystkie możliwe skrzynie. Jeśli jednak nie czujesz potrzeby opróżnienia każdej, choćby najmniej istotnej, skrzyni w grze, to droga może stać się nawet o połowę krótsza.14. Trzeba naprawdę dużo cierpliwości do ukończenia tej gry ;]IV. Opis przejściaŚwiat spowijają ciemności.Wiatr wstrzymuje swój ruch,morza są nieokiełznane,a ziemia zaczyna gnić.Ludzie czekająna ich jedyną nadzieję,przepowiednia..."Gdy świat pokryje ciemność,Czterech Wojowników zjawi się..."Po długiej podróży, czterechdzielnych wojowników przybywa,każdy z nich dzierży KRYSZTAŁ.Te słowa rozpoczynają pierwszą część wspaniałej serii, która zawładnęła sercami graczy na całym świecie. Czas zanurzyć się w świat prekursora współczesnych jRPG i jednego z największych hitów wśród gier wideo w historii...Po odczytaniu pompatycznych słów przepowiedni, nadchodzi czas na rozpoczęcie gry. Ekran tytułowy daje nam do wyboru dwie opcje: CONTINUE oraz NEW GAME. Funkcji żadnej z nich chyba nie muszę wyjaśniać ;]Przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki czeka nas jeszcze wybór drużyny. Składają się na nią 4 osoby, każda z nich odpowiedniej klasy wybranej przez gracza [Patrz: dział Klasy], każdej z nich możemy też wybrać imię (niestety wybór jest mocno ograniczony - - 4 znaki). Po dokonaniu wyboru wciskamy {A} i przenosimy się już do gry właściwej.1. Na ratunek królewnieWygląda na to, że czeka nas bardzo niekonwencjonalne zadanie, hmm? ;] No cóż, może temat nie jest zbyt nowy, ale jak mus to mus. Tak więc, zaczynamy na równinach tuż obok miasta Coneria, do którego niezwłocznie należy się udać celem podjęcia misji i przygotowania się do niej.>>Coneria<<>Itemz<brak>Shopz<Item Shop:HEAL Potion - 60 GoldPURE Potion - 75 GoldTENT - 75 GOLDWeapon Shop:Wooden Staff - 5 GoldSmall Knife - 5 GoldWooden Nunchaku - 10 GoldRapier - 10 GoldIron Hammer - 10 GoldArmor Shop:Cloth - 10 GoldWooden Armor - 50 GoldChain Armor - 80 GoldWhite Magic:CURE - 100 GoldFOG - 100 GoldHARM - 100 GoldRUSE - 100 GoldBlack Magic:FIRE - 100 GoldSLEP - 100 GoldLOCK - 100 GoldLIT - 100 Gold>Opis:<Miasto dość stereotypowe jak na początek RPGa. Najpierw udajemy się do sklepu z orężem oraz zbroją, aby się nieco zabezpieczyć przed atakami krwiożerczych bestii czyhających za murami. Wojownikom dajemy do użycia Rapier oraz Chain Mail, Black Beltom jedynie Wooden Armor (lepiej walczy bez broni), Złodziej założy również Wooden Armor oraz Rapier, Czerwony Mag z chęcią zrobi użytek z Rapiera, a jako ochronę założy Chain Armor. White Mage z pewnością z chęcią pomacha żelaznym młotem (Iron Hammer), do ochrony wystarczy mu Cloth, to samo będzie chronić Czarnego Maga, natomiast jako broni, może używać on Wooden Staff, choć akurat ta klasa dobrego pożytku nie będzie miała z żadnej broni, więc równie dobrze możemy mu nic nie kupować. Jeszcze jedna ważna uwaga - po kupieniu tego wzystkiego trzeba wejść do ekranu menu klikając {START} i wyekwipować wszystko (tak, aby zamiast np "Rapier" pojawił się napis "E-Rapier"). Jeśli po zakupach pozostało nam coś z naszych 400 GOLD to warto jeszcze udać się do sklepu z czarami, szczególnie po CURE ze szkoły białej magii oraz FIRE lub LIT (lub jedno i drugie) z czarnej. Pozostałe zaklęcia nie są aż tak niezbędne.Po dokonaniu zakupów możemy porozmawiać sobie z miejscową ludnością i dowiedzieć się co nieco o świecie. ... [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • gbp.keep.pl