Final Fantasy IV - opis przejścia

image Indeks       image Finanse,       image Finanse(1),       image Filozofos,       image Fesenjan,       image Fenix,       

Odnośniki

Final Fantasy IV - opis przejścia, neo plus, Poradniki do gier

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Final Fantasy IV
Czwarta część sagi Final Fantasy, którą SquareSoft wydał w roku 1991, była pierwszą z
trzech, przeznaczonych na nowiutką konsolę SNES (najnowocześniejszą wówczas platformę
do gier). Duże możliwości stojące przed programistami, przyczyniły się do znacznego
uatrakcyjnienia rozgrywki – powrócono do kilku dobrych pomysłów z poprzednich epizodów,
a także dodano kilka nowych. Zachęcony sukcesem swojego dziecka, Square przetłumaczył
grę na język angielski i wydał ją w USA pod nazwą Final Fantasy 2.
Dzięki Krypcie masz możliwość poznania tej części sagi, o której można powiedzieć wiele
ciepłych słów. Powrót do postaci-bohaterów, czyli silnych indywidualności, wciągająca
fabuła, lepsza w porównaniu do NESa grafika (znośna jak na dzisiejsze standardy, ale osoby
wychowane na GeForce proszę o zaciśnięcie zębów) oraz wysoka forma Nobuo Uematsu
sprawiają, że Final Fantasy 4 to pozycja godna polecenia
W menu znajdziecie linki do sekcji opisujących wszystko aspekty Final Fantasy 4. Życzę
dobrej zabawy.
Daty premier
19.04.1991
SNES
w USA pod nazwą FF II
(wersja USA różni się od JAP)
23.11.1991
nie wydano
24.03.2011
PSP – Complete Edition
19.04.2011
21.04.2011
Postacie
Żadna historia nie może rozgrywać się bez głównego bohatera, ani towarzyszących mu
przyjaciół i sojuszników, zwłaszcza taka opowieść jak Final Fantasy 4. O to nie musimy się
martwić, bo do naszej dyspozycji oddano sporą grupę herosów, którzy może nie są jeszcze tak
złożeni, jak na przykład figury Final Fantasy 6, ale w porównaniu do trzeciej części sagi jest o
niebo lepiej. Poniżej przedstawiam pełną listę osobowości “czwórki”, wraz z opisem ich
umiejętności.
Przy okazji chciałabym zaznaczyć, że podczas tworzenia tego działu grałam zarówno w
angielską jak i japońską wersję, stąd zdaje sobie sprawę, że w oryginalnej grze tych
umiejętności jest więcej. Niestety, ponieważ męczę się z podstawami japońskiego ;), to
przetłumaczenie nazw jest trochę problematyczne, a poza tym uważam, że miejsce
brakujących technik jest w rubryce “różnice między wersją japońską a angielską”, dlatego w
tej sekcji znajdą się tylko te, dostępne w przetłumaczonym wariancie. Zaczynamy!
Cecil
Profesja:
Dark Knight*, Paladin
Miejsce urodzenia:
Nieznane
Profil:
Słynny czarny rycerz królestwa Baron, główny bohater czwartej części Final Fantasy.
Po kolejnej wyprawie, gdzie jest zmuszony podnieść rękę na niewinnych ludzi, zaczynają
targać nim wątpliwości, które kosztują go utratę godności i rangi. Pocieszenie znajduje w
ramionach Rosy, utalentowanej białej maginii, która darzy go wielkim uczuciem.
Opuszczenie Baron z następną misją, nakazana przez rozgniewanego króla Baron, rozpoczyna
długą podróż Cecila, podczas której dowie się wielu nowych rzeczy o sobie.
*Czarny rycerz to tylko tymczasowa klasa Cecila, która wkrótce zostanie zastąpiona
paladynem. W angielskiej wersji Dark Knight został bardzo okrojony.
Zdolności Paladyna
– po kilku godzinach grania, Cecil staje się Paladynem, świętym
rycerzem, będącym dokładnym przeciwieństwem Dark Knight. Nosząc w sobie światło
zyskuje następujące talenty:
White Magic
– możliwość rzucania zaklęć wspomagających, co prawda w bardzo
ograniczonym zakresie, ale to dość by wytrwać epizody, gdy w drużynie nie ma białego
maga
Cover
– ustawia bohatera w trybie obronnym, który osłania się przed atakami, doznając
mniejszych ran
Rosa
Profesja:
White Mage (Biały Mag)
Miejsce urodzenia:
Baron
Profil:
Bardzo obiecująca biała maginii, powszechnie szanowana i uwielbiana za swoją
dobroć i życzliwość. Jej czarująca osobowość potrafi stopić niekiedy lód nawet w najbardziej
zatwardziałych sercach. Nie jest dla nikogo w Baron tajemnicą, że kocha się w Cecilu (z
wzajemnością) i nie raz będzie dla swojego mężczyzny ostoją w trudnych chwilach.
Zdolności:
White Magic
- Rosa ma dostęp do wszystkich zaklęć z białej magii, których uczy się wraz ze
zdobywaniem kolejnych poziomów doświadczenia. Dodając do tego dużą ilość MP, czyni ją
najlepszym białym magiem.
Aim
- dostępna tylko, gdy Rosa ma w jednej dłoni łuk, a w drugiej zapas strzał. Przed
wypuszczeniem pocisku bohaterka przymierza się do strzału, co znacznie zwiększa obrażenia
zadane przez uderzającą we wroga strzałę. Z moich obserwacji wynika, że przy korzystaniu z
Aim “chętniej” działają dodatkowe właściwości pocisków (np. Medusa – zamiana w kamień).
Kain
Profesja:
Dragoon
Miejsce urodzenia:
Baron
Profil:
Drugi obok Cecila słynny czempion Baron, z tą różnicą, że jest smoczym rycerzem.
Pierwotnie miał zostać czarnym rycerzem jak Cecil, ale postawił na swoich i właśnie tak
został smoczym rycerzem Obu bohaterów łączy głęboka przyjaźń, czego dowodem jest
wstawienie się Kaina za Cecilem u króla i w konsekwencji narażenie się na gniew Jego
Wysokości. Ich przyjaźń zostanie wystawiona jednak na ciężką próbę, ale o tym dowiesz się z
gry. Żeby narobić ci smaku powiem tylko, że Kain potajemnie żywi uczucia wobec Rosy.
Zdolności:
Jump
– heros wzbija się w powietrze i przez chwilę nie ma go na planszy, co jest wbrew
pozorom dobre, ponieważ czyni go odpornym na jakiekolwiek ataki. W końcu rycerz zacznie
opadać i swoją lancą przebije wroga zadając mu spore obrażenia.
Rydia
Profesja:
White Mage*, Black Mage (Czarny Mag), Caller
Miejsce urodzenia:
Village Mist
Profil:
Rydia mieszkała sobie spokojnie w wiosce przywoływaczy, ludzi obdarzonych mocą
przywoływania bestii, póki nie dotarli tam Cecil i Kain. W drodze do osady, jak się później
okazało, pokonali przywołaną przez matkę Rydii istotę, a śmierć przyzwanego oznacza także
odejście przyzywającego. Dodatkowo sprawę skomplikowała przesyłka, którą król Baron
kazał zanieść do wioski. Chcąc niechcąc Rydia wyruszyła z Cecilem w drogę, podczas której
ich drogi się rozchodzą. Po ponownym spotkaniu, dorosła już Rydia dołącza do Cecila, by
pomóc mu w podróży.
Zdolności:
White Magic
– te moce zanikną u Rydii, gdy powróci do drużyny już jako dojrzała kobieta.
Ponieważ jako dziecko dołącza dość wcześnie do ekipy, to jej repertuar białej magii jest
bardzo ograniczony, ale wystarczający by przeżyć.
Black Magic
– na tym polu żaden inny czarny mag jej nie dorównuje, ani Tellah ani FuSoYa.
Co prawda uczeni starcy będą na początku znali więcej czarów, ale Rydia z czasem obu
przegoni i zdeklasuje liczbą MP.
Call
– sztuka wzywania potężnych demonów, które na moment użyczają swej mocy
proszącego je o pomoc śmiertelnika. Rydia jest jedną z ostatnich ludzi posiadających tą
zdolność i ta umiejętność na pewno nie raz się przyda.
Tellah
Profesja:
Sage (Mędrzec)
Miejsce urodzenia:
Mysidia
Profil:
Uparty starszy pan, który obecnie poszukuje swojej niesfornej córki, bo ta uciekła z
mężczyzną, nie akceptowanym przez ojca na zięcia. Ponieważ w swej podróży potrzebuje
wsparcia miecza, to chętnie dołącza się do Cecila, oferując w zamian swoje zdolności
władania magią. Nie wszystko jednak idzie zgodnie z planem i to skłania Tellah, by pobyć z
Cecilem nieco dłużej, niż pierwotnie zamierzał.
Zdolności:
White Magic
– podobnie jak Rosa docelowo może poznać wszystkie zaklęcia z tej dziedziny,
ale wyraźnie przegrywa pod względem MP. Jednak na wczesnych etapach gry Tellah będzie
głównym białym magiem drużyny
Black Magic
– analogicznie, jak w przypadku białej magii z tą różnicą, że tutaj prześciga
tymczasowo Rydię, z którą też przegrywa na MP
Edward (Gilbert)
Profesja:
Bard
Miejsce urodzenia:
Damcyan
Profil:
Jak się pewnie domyślasz, to że jest bardem to żaden przypadek i masz rację, bo to
właśnie on jest mężczyzną, z którym uciekła Anna, córka Tellah. To jednak tylko część
prawdy, ponieważ Edward jest w rzeczywistości księciem królestwa Damcyan, jednego z
kilku państewek, na które Baron ostrzy sobie teraz zęby. Na ogół jest najmniej lubianym
bohaterem z prostego względu – to tchórz, więc gdy tylko robi się gorąco, on zaraz czmycha,
gdzie pieprz rośnie.
Zdolności:
Sing
– zależnie od szczęścia i odporności wrogów na zmiany stanu, Edward podejmie próbę
nałożenia jednego z wymienionych statusów: Charm (Song of Charm), Mute (Song of
Silence), Sleep (Lullaby).
Hide
– korzystając z tego manewru, bard jest w stanie zniknąć z pola walki, stając się
odporny na wszelkie ataki, ale też jest przez to bezużyteczny w boju dla drużyny. Wbrew
pozorom to najgorsza umiejętność młodego księcia, która czyni z niego beznadziejną postać.
Przy niskim poziomie HP Edward automatycznie ukrywa się i nie ma jak go wyleczyć – co
prawda można go wyciągnąć z ukrycia opcją Show, ale zazwyczaj ten tchórz zdąży ponownie
się ukryć, zanim następna osoba go wyleczy.
Yang
Profesja:
Monk (jap.)/ Karate Man (ang.)
Miejsce urodzenia:
Fabul
Profil:
Jeden z najlepszych wojowników królestwa Fabul, dołącza do drużyny w momencie,
gdy podstępem zostaje wywabiony ze stolicy ojczyzny, aby ułatwić siłom Baron inwazję.
Honorowy i zawsze dotrzymujący słowa, wdzięczny za okazaną pomoc wyruszył wraz z
ekipą w podróż, by rozwiązać zagadkę inwazji Baron na sąsiadów. Lata treningów oraz
dążenie do perfekcji uczyniły z niego potężnego wojownika i jego pięści nie raz okażą się
bardzo pomocne.
Zdolności:
Kick
- ten atak namierza wszystkie cele i zadaje im mniej więcej równe obrażenia,
rozdzielając całkowitą siłę ataku na równe części. To jedyna z trzech oryginalnych
umiejętności, która została po tłumaczeniu gry na język angielski.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • gbp.keep.pl