Faraon Poradnik

image Indeks       image Finanse,       image Finanse(1),       image Filozofos,       image Fesenjan,       image Fenix,       

Odnośniki

Faraon Poradnik, Solucje do Gier

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
FaraonPlatforma: PCProducent: Sierra/Play ItWyobra�a�e� sobie jak kiedy� wygl�da�o �ycie w�adcy Egiptu, cz�owieka-boga, nie�miertelnego Faraona? Pewnie tak, bo kto by nie chcia� by� kr�lem nad kr�lami. Kto by nie chcia� przebywa� w haremie, budowa� piramidy, kt�re przetrwaj� wieki, uderza� na wrog�w, przebywa� w haremie, rzuca� poddanych krokodylom na po�arcie, przebywa� w haremie, kierowa� ekonomi� wspania�ego i bogatego Egiptu, przebywa�... ach... taki Faraon to musia� mie� fajne �ycie! Teraz jednak w grze Faraonie mo�esz po cz�ci spe�ni� swe marzenia na wielk� skal� (no mo�e za wyj�tkiem tych harem�w ;)). A ja, jako Tw�j doradca, spiesz� z gar�ci� wskaz�wek.1. Budowa metropoliiBudowa Twojego wspania�ego miasta to proces d�ugotrwa�y i z�o�ony. Pierwsz� rzecz�, kt�r� musisz uczyni� jest zmienienie pr�dko�ci gry i ustawienie jej na 10% (klawisz "["). Po co? Aby dok�adnie zaplanowa� dalsze ruchy oraz je precyzyjnie wykona�. Teraz przyjrzyj si� dok�adnie mapie i terenowi. Zwr�� uwag� jak przebiega Droga Kr�lewska i sk�d nadejd� osadnicy oraz handlarze. Najprostszym sposobem, aby to sprawdzi�, jest zrobienie save'a, wybudowanie kilku dom�w i ustawienie szybko�ci gry na 100%. Kiedy ju� zobaczysz sk�d nadchodz� osadnicy, daj load.Nie spiesz si� jednak z budowaniem dom�w. Najpierw musisz si� upora� z jeszcze jednym problemem, a mianowicie dzikimi zwierz�tami. Rozgl�dnij si�, gdzie znajduj� si� hieny, hipopotamy i krokodyle. Kiedy je ju� zlokalizujesz, pos�u� si� banalnie prost� sztuczk�. Doko�a zwierz�t postaw... mur! Dzi�ki temu nie b�d� one zagra�a� mieszka�com Twojej metropolii. P�niej mo�esz nawet dobudowa� do muru wie��, aby zabi� zwierz�ta, umieszczone w pu�apce.Teraz nadszed� czas na decyzj�, gdzie wybudowa� pierwsze domy. Musisz si� kierowa� kilkoma wa�nymi zasadami. Po pierwsze, najlepiej jest budowa�, mo�na to tak chyba nazwa�, osiedla. Po drugie, domy musz� si� znajdowa� jak najbli�ej miejsca, z kt�rego nadchodz� osadnicy oraz ko�o miejsc, w kt�rych wybudujesz farmy. Dodatkowo wa�na jest odleg�o�� dziel�ca domy mieszkalne od spichlerzy. Trzeci�, wa�n� spraw� jest zaopatrzenie mieszka�c�w "osiedla" w wod�. Po czwarte, warto rozplanowa�, gdzie b�d� si� mie�ci� budynki s�u��ce dobru spo�ecze�stwa. I to s� w�a�nie najwa�niejsze zasady. Aby si� nie rozpisywa� i zamota� si� przy t�umaczeniu poka�� na "rysunku", jak powinno wygl�da� wzorcowe "osiedle":=====================================================HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH==HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH==HHHH..........................................HHHH==HHHH..........................................HHHH==HHHH..........................................HHHH==HHHH..........................................HHHH==HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH==HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH=====================================================WWWW TTTT=WWWW TTTT=BBBB=FFBBBB=AA=PPLegenda:HH dom= droga. sadWWWWWWWW zbiornik wodyBBBBBBBB bazarTTTTTTTT punkt zbierania podatk�wFF stra� po�arnaAA dom architektaPP policjaJe�eli chcesz, to mo�esz po wybudowaniu takiego osiedla dobudowa� jeszcze struktury sanitarne, jak np. aptek� czy dentyst�. Te obiekty mo�esz postawi�, gdzie Ci si� tylko podoba.2. Przemys� i produkcja �ywno�ciZajmijmy si� najpierw tym drugim, czyli zapewnieniem wy�ywienia Twoim poddanym. Po przybyciu pierwszych osadnik�w ta sprawa staje si� najistotniejsza. Najpierw znajd� miejsca obfituj�ce w zwierzyn�, ryby oraz nadaj�ce si� pod budow� farm. Kolejnym posuni�ciem powinno by� wybudowanie spichlerzy pomi�dzy domami mieszkalnymi, a farmami, nabrze�ami rybnymi etc. Upewnij si� czy spichlerz nie jest zbyt oddalony od dom�w oraz czy jest �atwy do niego dost�p z bazaru. Teraz pora na wybudowanie farm. Wszystkie farmy musz� by� nawadniane i bez znaczenia jest czy s� to farmy zbo�a, czy te� moczary. Wi��e si� to oczywi�cie z konieczno�ci� �atwego dost�pu do wody. Jak to uczyni�? Chyba nie musz� Wam t�umaczy� po co s� rowy nawadniaj�ce. Dobrze nawodnione farmy to wysokie plony, natomiast susza na farmach oznacza g�odowanie Twojego ludu. Po wybudowaniu row�w nawadniaj�cych pora na drog� i... czekaj na �niwa ;). Troch� k�opotu sprawiaj� ��ki. S� one s�abo op�acalne, gdy� wymagaj� dodatkowych ludzi do pracy, a poniewa� s� po�o�one powy�ej Nilu to nie mowy o kana�ach nawadniaj�cych. Jedyne wyj�cie to wybudowanie obok zbiornika z wod� i poprowadzenie od niego kana�u nawadniaj�cego. Jak sam widzisz, to droga zabawa.Wydawa� by si� mog�o, �e najprostszym sposobem na zdobycie �ywno�ci s� my�liwi, ale to nie do ko�ca prawda. Tak naprawd� nie tak �atwo jest co� upolowa�, a tym bardziej my�liwym, wiele k�opotu sprawia wy�ledzenie antylop b�d� strusi (czytaj zabiera czasu). W zasadzie stawia� na my�liwych op�aca si� jedynie wtedy, gdy stada ptak�w zamieszkiwa� b�d� trzciny obok Nilu. Ptaki te si� nie ruszaj� i my�liwi mog� w�wczas bardzo szybko i wydajnie polowa�.Rybo��wstwo daje za to bardzo wymierne korzy�ci, je�eli wybudujesz porty blisko rybnych �awic. Czas przeznaczony na �eglowanie spadnie wtedy do minimum i szybko Twoje zapasy b�d� rosn��. Kiedy tylko ryby s� dost�pne w danym scenariuszu, proponuj� Ci po�wi�ci� kilka minut na obserwacj� Nilu i dostrze�enie, gdzie znajduj� si� �awice ryb. Pami�taj tak�e o tym, �e stocznie musz� zosta� zbudowane i musz� budowa� statki, zanim wybudujesz nabrze�e rybne.Chyba najwy�sza pora zaj�� si� przemys�em. Je�eli Twoje miasto le�y na terenach bagien i moczar, to postaw na przemys� papierniczy (papirus), a je�eli masz pod dostatkiem drzew, to na przemys� drzewny. Zanim jednak wpadniesz w amok budowania przemys�u, zajmij si� handlem. Przejd� w tym celu do mapy �wiata i wybierz sobie jedno lub dwa miasta, z kt�rymi b�dzie Ci najkorzystniej handlowa�. Dobrze by by�o, gdyby jeszcze znajdowa�y si� niedaleko. Wyroby garncarskie oraz piwo s� doskona�ymi produktami do eksportu na pocz�tek. Dostarczaj� one sporo zysk�w. Wraz z rozwojem miasta musisz rozszerza� obszary swego handlu. Eksportuj co tylko mo�esz i importuj co potrzebujesz. Wyj�tek stanowi �ywno��. Zwykle handel ni� nie jest wart zachodu. �ywno�� jest zawsze potrzebna Twym poddanym i nie warto jej wymienia� na inne towary. Chyba �e stoisz pod murem. W�a�ciwy stosunek surowca do gotowego produktu jest zale�ny od ga��zi przemys�u. Handel l�dowy jest do�� prosty i karawany nie maj� problem�w z dotarciem do magazyn�w. Natomiast gorzej jest z handlem morskim. Teoretycznie jest on szybszy, ale problemem jest odleg�o�� portu od magazynu. Dlatego trzeba te� budowa� magazyny w pobli�u port�w.No to zabierzmy si� w ko�cu za przemys�. Zak�ady przemys�owe powinni�my budowa� w pewnym oddaleniu od dom�w mieszkalnych. Nikt przecie� nie lubi mieszka� w pobli�u ha�a�liwych i zanieczyszczaj�cych �rodowisko zak�ad�w przemys�owych. Najkorzystniej jest budowa� jakie� osiem parceli od dom�w mieszkalnych i tam gdzie, znajdziesz surowce mineralne (pami�taj o tym na pocz�tku gry). Nie zapomnij oczywi�cie o drodze ��cz�cej miasto z "dzielnic� przemys�ow�" oraz magazynach na produkty. Obok nich wybuduj tzw. Slumsy, czyli budynki w kt�rych osiedl� si� robotnicy. No c�... nawet w staro�ytnym Egipcie istnia� podzia� na klasy :(. Potem wybuduj budynki stra�y po�arnej, policji oraz architekta i "dzielnic� przemys�ow�" masz ju� gotow�.Teraz wystarczy tylko wydobywa� bogactwa mineralne i przerabia� je na gotowe produkty, a nast�pnie zbija� maj�tek na ich sprzeda�y. Gorzej jest, gdy nie dysponujesz bogactwami naturalnymi. Wtedy musisz po prostu je sprowadza�, aby przerobi� w swoich fabrykach na gotowe produkty. Daje to w efekcie bardzo ma�e profity, ale jednak jest to zawsze jaki� zarobek.3. Bogowie i ludzieSkoro ju� zatroszczy�e� si� o sprawy tak przyziemne, jak �ywno�� i pieni�dze pora zaj�� si� sprawami ducha. Warto mie� po swojej stronie Bog�w i by� pod ich opiek�. Droga prowadzi do tego prosta, poprzez umiej�tne podlizywanie si�. Wiadomo, zadowolony b�g b�ogos�awi miasto, a nieszcz�liwy bo�ek sprowadza na nie ca�e mn�stwo nieszcz��. A uszcz�liwi� boga mo�na jedynie poprzez odpowiednie oddawanie czci. Przy ka�dym osiedlu stawiaj �wi�tyni� dla ka�dego b�stwa, a dla swojego patrona wybuduj nawet kompleks. Aby sprawdzi� jakie humory panuj� w�r�d bog�w u�yj klawisza "9". Tam zobaczysz, jaki skutek odnosz� Twoje starania o pozyskanie przychylno�ci Bog�w. Stawianie �wi�ty� to ma�e piwo. Znacznie gorzej sprawa przedstawia si� z festiwalami oraz kompleksami. Nie tak �atwo jest wybra� odpowiednie miejsce pod festiwal. Najwa�niejszy jest przecie� efekt, a �eby festiwal przyni�s� efekt musi on przyci�gn�� ca�� rzesz� wyznawc�w. Dlatego powiniene� festiwal postawi� niedaleko "dzielnicy", a najlepiej tu� za ulic�. Pami�taj jednak, �e festiwal zabiera a� 5x5 parcela. Je�eli chcesz, aby festiwal odbywa� si� regularnie to czas pomi�dzy festiwalami nie powinien przekracza� trzech do dwudziestu miesi�cy. Festiwal wymaga r�wnie� pewnej ilo�ci piwa. Nawet Egipcjanie przy tego rodzaju imprezach lubili si� napi� ;). Festiwal nie jest z pewno�ci� tani� zabaw� (koszt si�ga oko�o 900-1000), ale op�aca si� by� pob�ogos�awionym przez boga. W mie�cie obdarzonym sympati� b�stwa sytuacja ekonomiczna idzie zdecydowanie w g�r�. Kompleksy �wi�ty� buduje si� tylko i wy��cznie swojemu bogowi, patronowi. Istnieje kilka r�nych kompleks�w:Kompleks Ozyrysa - ludzie godz� si� z tym, �e jest za ma�o jedzenia. Szybciej te� rosn� drzewa oraz zbo�a.Kompleks Ra - przest�pczo�� w mie�cie spada, a lud kocha Ci� tak bardzo, �e nawet, je�li podnosisz podatki, to i tak p�jdzie za Tob� wsz�dzie.Kompleks Ptah - drwale i murarze pra... [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • gbp.keep.pl